Bu yazımızda strateji severlerin delisi olduğu Hoi4 Hileleri, Hoi4 Hile Kodları ve dahasını sizlere derledik.
Birçok oyuncu tarafından sevilen ve Paradox’un en çok oynanan oyunlarından biri olan Hearts of Iron 4’ün hilelerini sizlere için derledik. Şimdi, fazla uzatmadan direk konsolu nasıl açacağınızdan bahsedeyim. Öncelikle esc’in altında bulunan “ tuşuna basarak açabilirsiniz ama konsolun tuş ataması oyun sürümünden ve pc den pc ye farklılık gösterebilir. Bunun için deneyebileceğiniz farklı tuş atamaları şu şekildedir:
- Shift + 2
- Alt + 2 + 1
- Shift + 3
- §
- ~
- ^
- °
- ²
- `
Bu klavye kombinasyonlarının nasıl yapıldığı hakkında bilginiz yoksa internetten aratıp detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Ama merak etmeyin, çoğunlukla “ işareti konsolu açmak için yeterli oluyor. Ayrıca konsol ironman modu dışında açılabiliyor, bunu zaten biliyor olmalısınız ama belirtmekte fayda var. Son olarak, bu hile komutları oyunun wikisinden alınmıştır.
En Sık Kullanılan Hoi4 Hileleri :
Komut | Açıklama |
help [Command Name] | Tüm konsol komutlarını veya belirli bir komut açıklamasını yazdırın. |
tag [Country Tag] | Oyuncunun kontrol ettiği ülkeyi değiştirir. |
event [<event id>] [Target country tag] | Bir event meydana getirir. |
add_ideas [<idea name>] | belirtilen ideaları ülkeye ekler. |
remove_ideas [<idea name>] | National İdea’yı ortadan kaldırır. |
gain_xp [<amount>] | Seçilen Lidere/Generale/Amiral’e deneyim ekler |
gain_xp [<trait>] | Seçilen Lider/General/Amiral’e kazanılabilir özellik ekler |
cp [<amount>] | Command Power Ekler. |
st [<amount>] | İstikrar Ekler. |
add_war_support(ws) [<amount>] | Savaş Desteği Ekler. |
allowtraits | Genel özelliklerin ücretsiz atanmasına izin verir. |
add_equipment(ae) [<equipment amount>] [<equipment name>] | Ekipman Ekler. |
add_latest_equipment(ale) [<equipment amount>] | Oyuncuya en yeni ekipman çeşitlerinin miktarını verir |
addfunds | Tüm MIO’lara fon ekler |
addTaskCapacity [number] | Tüm MIO’lara görev kapasitesi ekler |
addSize [number] | Tüm MIO’lara özellik puanları ekler |
add_cic_bank [number] | Uluslararası Pazardaki oyuncuya Ekonomik Kapasite Fazlası Sağlar |
whitepeace(wp) [<country tags>] | Belirtilen ülkelerle beyaz barış. |
teleport(tp) | Işınlanma aracını etkinleştirir |
allowdiplo(adiplo,nocb) | Kurallar ne olursa olsun tüm diplomatik eylemlerin kullanılmasına izin verir. (Gerekçesiz savaş ilan edebilir) |
debug_crash(crash) | Oyunu çökertiyor. |
debug_nuking | Herhangi bir koşulu kontrol etmeden her vilayete nükleer bomba atılmasını sağlar. |
instantconstruction (ic) | Anında inşaat hilesini açar veya kapatır. |
research [<slot id> or “all”] | Araştırma slotundan veya hepsinden bir teknolojiyi araştırır. |
research_on_icon_click (roic) | Teknoloji ağacı simgesine tıklayarak bir teknolojiyi araştırın. |
annex [<Target Country Tag> or “all”] | Belirtilen ülkeyi/ülkeleri annexlemeye başla. |
puppet [<Puppeteer Country Tag>] [<Puppet Target Country Tag>] | Hedef ülkeyi kuklacının kuklasına dönüştürür. |
manpower [amount] | Oyuncuya insan gücü ekler. |
add_opinion [<Country tag>] | Ülkeye/Ülkeden görüş ekle. |
observe(spectator) | Hiçbir ülkeyi oynatmaz ve artık mesaj göstermez veya oyunu duraklatmaz. Ancak bu aynı zamanda yapay zeka performansına da müdahale eder ve gözlem modu kullanılmadığı takdirde yapay zekanın ne yapacağına dair iyi bir gösterge değildir. |
tdebug | Hata Ayıklama bilgilerini açar/kapatır. |
occupationpaint(op) | İşgal resmini açar/kapatır. Ülke etiketiyle birlikte kullanıldığında, sahip olunan, kontrol edilmeyen arazilerin tamamını kaplar, |
setowner [<country tag>] | Ülke sahibini ayarlar. |
setcontroller [<country tag>] [province id] | Eyalet sahibini ayarlar. |
xp [<XP amount>] | Oyuncuya Ordu, donanma ve hava deneyimi kazandırır. |
pp(fuhrer_mana,political_power) [PP amount] | Oyuncuya siyasi güç verir (veya kaldırır). |
fuel [<amount>] | Yakıt Ekler. |
civilwar [<ideology>] [<target country tag>] | İç savaş çıkarır. |
add_party_popularity <ideology group> <value> | Parti popülerliğini artırır. |
set_ruling_party <ideology group> | İktidar partisini belirler. |
Focus.AutoComplete (fa) | National Focusların anında bitirilmesini sağlar. |
Focus.NoChecks | Focus gereksinimlerini göz ardı eder. |
Focus.IgnorePrerequisites | Focus önkoşullarını yok sayar. |
Decision.FastRemove | Kararları 1 güne kısaltır. |
Decision.NoChecks | Karar gerekliliklerini göz ardı eder. |
instant_prepare | Anında deniz istilalarına hazırlanır. |
instanttraining (it) | Bölükleri ve gemileri anında eğitir. |
nuke [number] | Nükleer silahlar ekler. |
ai_accept | Yapay zeka tüm diplomatik teklifleri kabul edecek. |
add_core <state_id> | Core ekler. |
Agency.Instant | Acentelere dair her şeyi anında yapar. |
Agency.InstantSlotUnlock | Temsilci işe alımları arasındaki bekleme süresini ortadan kaldırır. |
Agency.Autocomplete | Ajans yükseltmelerini anında tamamlar. |
prevent_operative_detection | Operasyonlarınız/casuslarınız artık tespit edilemeyecek. |
force_operative_detection | Operasyonlarınız/casuslarınız tespit edilecek. |
Operation.instant | Tüm işlemleri anında bitirir. |
agency.keepexcessoperatives | |
deleteallunits(delall) [country] | Belirtilen ülkelerin tüm ordularını ve filolarını silin. |
deleteallunitsbut(delallbut) [country] | Bir ülke hariç tüm ülkelerin ordularını ve filolarını silin. |
add_autonomy [<Target Country Tag>] [num] | Bir ülkenin özerklik düzeyini değiştirir. |
resistance | Seçilen ildeki direnci belirlenen miktarda artırır. |
compliance | Oyunda seçilen ildeki uyumluluğu belirlenen miktarda artırır. |
add_intel [<Country tag 1>] [Country Tag 2] [civilian,army,navy,airforce]=[number] add_intel [<Target Country tag>] [civilian,army,navy,airforce]=[number] | İlk ülkenin sahip olduğu girilen bilgiyi ikinci ülkeye göre ayarlar. Belirlenen bilgi miktarı statik bir değerdir (oyunun geri kalanı boyunca kalıcı olacaktır). |
add_mines | Seçilen bölgelerde oyuncuların sahip olduğu deniz mayınlarını maksimuma çıkarır |
acclimization [<climate type>] [<number>] | Seçilen bölümün belirtilen iklim tipine alışma oranını ve yüzdesini ayarlar (soğuk/sıcak hava veya sıcaklık zayıflatmalarından kaynaklanan cezaları azaltır) |
Modcular İçin Hoi4 Hileleri :
Komutlar | Açıklama |
guibounds(gui) | GUI sınırları hata ayıklamasını değiştirerek farklı pencere boyutlarının daha kolay test edilmesini sağlar. |
set_var [<variable>] [<value>] | Bir değişkenin değerini belirtilen değere değiştirir. |
get_var [<variable>] | Konsolda bir değişkenin değerini gösterir |
list_vars | Seçilen kapsamda ayarlanan değişkenleri ve değerlerini listeler. |
set_country_flag [<Country Flag>] | Şu anda oynanan ülkeye bir ülke bayrağı ekler. |
set_global_flag [<Global Flag>] | Küresel bir bayrak ekler. |
list_flags | Konsol pencerelerinde şu anda etkin olan bayrakları listeler. |
trigger [<scripted_trigger_name>] | Komut dosyasıyla yazılan bir tetikleyicinin doğru olup olmadığını kontrol eder. |
effect (eval_effect) (e) [<scripted_effect_name>] | Geçerli olarak seçili kapsam dahilinde, komut dosyası içeren bir efekt yürütür. |
ai [country tag…] | AI’yi açar veya kapatır. |
aiview | AI hata ayıklama bilgilerini etkinleştir. |
human_ai | Oyuncunun kontrolü elinde tutarken yapay zekanın halihazırda oyuncunun liderliğindeki ülkeyi kontrol etmesini sağlar. |
set_cosmetic_tag [<country tag>] [<cosmetic tag>] | ülkenin adını ve bayrağını değiştirir. |
reload [<type>] | Belirli bir türdeki dosyaları yeniden yükler. Ayrıca /Hearts of Iron IV/interface/ klasöründeki tek tek dosyaları da kabul eder. Başlatma seçenekleri aracılığıyla hata ayıklama modu açıkken bir dosya üzerine kaydederken otomatik olarak yapılan efekte eşdeğerdir. |
reloadoob [<Target Country Tag>] | Savaş emirlerini yeniden yükler. |
reloadinterface | Arayüzün tamamını yeniden yükler. |
reloadtechnologies | Teknoloji veritabanını yeniden yükler. |
updateequipments | Ekipman veritabanını günceller. |
updatesubunits | Alt birim veritabanını günceller. |
update_loc [localization tag] | Yerelleştirme etiketi dosyasını günceller. |
error | Hata günlük dosyasını açar. |
imgui | ImGui kullanıcı arayüzlerini kontrol eder. Mevcut alt komutları listelemek için imgui show’u kullanın. Bu kullanıcı arayüzleri, komut dosyası profili oluşturma, yapay zeka hata ayıklama ve karakterleri listeleme gibi çok çeşitli kullanışlı modlama araçlarını kapsar. |
goto_province [province id] | Kamera konumunu belirtilen ile taşır. |
goto_state [state id] | Kamera konumunu belirtilen duruma taşır. |
Diğer Hoi4 Hileleri :
Komutlar | Açıklama |
ShowTechBonus | Ne işe yaradığı bilinmiyor ancak isminden yola çıkarak teknoloji bonuslarıyla ilgili bir şeyler yapması gerektiğini tahmin edebiliriz. Yalnızca geliştirici olarak dosyalandı. |
normals | Ne işe yaradığı bilinmiyor. Yalnızca geliştirici olarak dosyalandı. |
rendertype | Hangi işleme arka ucunun kullanıldığını raporlar |
tweakergui | İnce ayar yapan bir GUI oluşturur |
time | Saat kaç? |
reloadfx [Arguments: map/mapname/postfx or *.fx filename] | Gölgelendiriciyi yeniden yükler |
particle_editor | Bir parçacık düzenleyici oluşturur |
analyzetheatres(anth) | Tiyatroları hatalar açısından analiz edin. |
massconquer(massc) | Toplu fethetme aracı. Doğrudan il adlarını gerektirir. Yalnızca geliştirici altında dosyalandı. |
aircombat(airc) [<scenario name>] [<result name>] [<province id>] [<state id with airbase>] [<state id with airbase>] [<equipment type>] [<equipment type>] [<equipment creator country>] [<equipment creator country>] | İstenilen yerde bir hava savaşı başlatır. |
fronts | Yabancı cephelerin görünürlüğünü değiştir |
ai_front_dump (aifrontdump) | AI ön verilerini günlük dosyasına aktarın, bir birimin seçilmesi gerekir |
traderoutes | Ticaret yollarının görünürlüğünü değiştir |
debug_tactics | Taktikler için hata ayıklama ipucunun görünürlüğünü değiştir |
reloadsupply(relsup) | Tedarik sistemlerini yeniden başlatır. |
deltat [<speed factor>] | animasyon hızlarını kontrol etme |
building_health(bhealth) [<building type>] [<state or prov id>] [<building level>] [<health to add>] | Belirtilen bina sağlığını değiştirir |
nomapicons | Harita simgelerini değiştirir. |
nopausetext | Daha güzel ekran görüntüleri için duraklatma başlığını açar veya kapatır. |
nextsong | O anda çalınan müziği değiştirir. |
combatsound | Savaş görünümü ne sıklıkla rastgele bir ses veriyor? 0-50 |
morehumans(humans) [num] | Daha fazla insan ekler |
window(wnd) [Arguments: open/close] [window gui name] | Belirtilen pencereyi açar veya kapatır |
poll | Anketler geçerli Etkinlikler |
pause_in_hours | Komut çağrıldıktan sonra X saat geçtikten sonra oyunu duraklatır |
winwars | Ülke için tüm savaşlarda maksimum savaş puanı verir |
testevent [<Event ID>] [<Character ID>] | Bir olayı tetiklemeden test eder |
resign | Oyundan istifa et |
add_interest [<Country tag>] | Belirtilen ülke etiketini ilginize ekleyin |
remove_interest [<Country tag>] | Belirtilen ülke etiketini ilginizden kaldırır |
add_diplo | Diplomatik giriş ekler |
PrintSynchStuff | Rastgele count ve seed yazdırır |
SetRandomCount | Rastgele sayımı 0 veya arg olarak ayarlar |
ai_invasion | AI AI deniz istilalarını açar/kapatır |
ai_pp_log | Günlüğe kaydetmek için PP’nin AI kullanımını yazdırır |
ai_idea_desire_log | Günlüğe kaydedilecek fikirlere yönelik AI arzusunu yazdırır. Yalnızca mevcut ülke için |
ai_force_template | Yapay zekayı yalnızca ordu XP’sini şablon tasarımına harcamaya zorlayın |
ai_force_equipment | Yapay zekayı ordu XP’sini yalnızca ekipman tasarımına harcamaya zorlayın |
ai_front_id | Seçilen grubun ön hata ayıklama kimliğinin adresini alın |
fow(debug_fow) [Province ID] | Belirtildiği takdirde yalnızca bir eyalette savaş sisini kapatır. |
collision(debug_collision) | Normallerin/sınırlayıcı kutuların/çarpışmanın hata ayıklama görünümünü açar/kapatır |
savegame | Bir kaydetme dosyası oluşturur. |
savecheck | Bir kaydetme dosyası oluşturur (Test_01), kaydetme dosyasını yükler, yeni bir kayıtlı oyun oluşturur (Test_02). Bu kaydetme dosyaları aynı görünmelidir. |
IP | IP’nizi gösterir |
requestgamestate | Ana bilgisayardan oyun durumunu talep eder |
nudge | Dürtme aracına git |
mapmode [Mapmode type (int)] | Harita modunu değiştirin. |
fullscreen | Tam ekrana geçiş yapar |
prices | Fiyat Bilgisi |
remove_core [<State ID>] [<Country Tag>] | Çekirdeği çıkarın. Not: Çalışmıyor |
debug_zoom | Oyundaki yakınlaştırmalar |
debug_types | Tüm dinamik referans nesnelerinin veri türünü yazdıracaktır. Yalnızca RTTI kullanılıyorsa kullanılabilir. |
debug_show_event_ID | Etkinlik kimliğini gösterir |
debug_commands | Komut sayısını message.log’a yazdırma |
debug_events | Olayları Saymaya Başlayın |
debug_dumpevents | Etkinlik verilerini oyun günlüğüne aktar |
debug_diploactions | Diplomatik Eylemleri Saymaya Başlayın |
debug_dumpdiploactions | Diplomatik eylem verilerini oyun günlüğüne aktar |
debug_assert | İddiaları açar/kapatır |
debug_smooth | Çerçeve düzeltmeyi aç/kapat |
debug_nomouse | Fare kaydırma tekerleğini açar/kapatır |
debug_terrain | Araziyi açar/kapatır |
debug_cities | Şehirler boyama modunu açar/kapatır |
debug_water | Suyu açar/kapatır |
debug_fronts | Enterpolasyonlu cephelerde hata ayıklamayı açar/kapatır |
debug_off_front_snap(dbg_fsnap) | Hata ayıklamayı yakalayan hücum cephelerini açar/kapatır |
debug_borders | Kenarlıkları açar/kapatır |
debug_trees | Ağaçları açar/kapatır |
debug_rivers | Nehirleri açar/kapatır |
debug_postfx | PostFX’i açar/kapatır |
debug_sky | Sky’ı açar/kapatır |
debug_bloom | Bloom’u açar/kapatır |
debug_tooltip | Araç İpuçlarını açar/kapatır |
flagsoutput [<path>] | Bellekten doku atlası dosyaları oluşturur. |
cityreload | Şehirleri yeniden yükler |
version | Mevcut oyun sürümünü göster |
debug_nogui | GUI’yi açar/kapatır |
debug_volume [<Volume Delta>] | Müzik ses seviyesini değiştirir |
debug_lockcamera | Kamera kilitliyi açar/kapatır |
debug_lines | Hata Ayıklama Hatlarını açar/kapatır |
debug_entities | Varlıklarda hata ayıklamayı açar/kapatır |
debug_info | Hata Ayıklama bilgilerini açar/kapatır |
debug_particle | Parçacıklar Hata Ayıklama bilgilerini açar/kapatır |
debug_ai_budget [CountryTag] | AI bütçe verilerini göster |
debug_textures | Doku bilgisini uygulama hata ayıklama günlüğüne yazar |
debug_texture | çiçek gibi dokular çizer |
debug_wireframe | Zorunlu tel çerçeveyi açar/kapatır |
debug_achievements_clear | Tüm başarıları ve kullanıcı istatistiklerini temizle |
moveunit [<Unit ID>] [<Province ID>] | Bir birimi bir eyalete taşır |
spawnactor [<Actorname>] [<Province ID>] [<Animation> OPTIONAL] | İsteğe bağlı bir animasyonla bir aktör doğurur |
cameraclamp | Kamera sabitlemeyi açar/kapatır |
provtooltipdebug(tdebug) | İl ipucundaki hata ayıklama bilgisini açar/kapatır |
reloadweather [<randomseed>] | Hava durumunu yeniden yükleyin ve yenileyin |
weather | Hava durumu simülasyonunu değiştir |
debug_air_vs_land(dbg_cas) | Hava ve kara savaşı için hata ayıklama modunu değiştirin. |
mapnames | Harita adlarını değiştir |
gbreload | Degrade kenarlıklarını yeniden yükler |
gbpaint [layer] [channel] | Degrade kenarlık boyamayı açar/kapatır |
profilelog | Profil oluşturma bilgilerini time.log dosyasına yazdırır |
run | Belirtilen dosyayı komut listesiyle çalıştırır |
oos | Senkronize Değil |
trigger_docs(effect_docs, scripting_docs, docs) | Tetikleyiciler, efektler ve değişkenler için belgeleri yazdırın |
threat [Threat amount] | Etiket tarafından oluşturulan dünya gerilimi olan mevcut etiketin tehdit düzeyini ekler veya gösterir. |
3dstats | 3D İstatistikleri açar/kapatır |
hdr | HDR’yi açar/kapatır |
hdr_debug | HDR hata ayıklamasını açar/kapatır |
srgb | sRGB’yi açar/kapatır |
bloom | Çiçeklenmeyi açar/kapatır |
PostEffectVolumes.Default [posteffect_values name] | Varsayılan efekt sonrası değerlerini değiştirir |
night | Geceyi açar/kapatır |
filewatcher | Dosya izleyiciyi açar/kapatır |
createlean | LEAN dokuları oluşturun |
helplog | Tüm konsol komutlarını game.log dosyasına yazdırın. |
helphelp | Çift Gökkuşağı yardımı. |
hsv | RGB’yi HSV’ye dönüştürür |
tag_color | Bir ülkenin rengini ayarlamayı test edin |
browser [url] | Tarayıcı penceresini göster |
browser_base_url [url] | Tarayıcı temel URL’sini ayarla |
airealism | Gerçekçi yapay zekayı etkinleştirin |
instant_wargoal | Ülkelere yönelik savaş hedeflerinin anında gerekçelendirilmesine olanak sağlayacak |
allowideas | Oyuncunun normalde mevcut olmasa bile herhangi bir fikri seçmesine olanak tanır |
release [<country tag>] | Serbest bırakılabilir bir ülkeyi veya ülkeyi serbest bırakır |
InternationalMarket.AddSubsidyForTags [<economic capacity>] [<equipment>] [<country tag>] | Oyuncunun belirli bir ülkeden satın alması için bir sübvansiyon ekler. |
random_seed | Oyunun kullandığı mevcut tohumu rastgele seçer |
Ucuza Hearts of Iron 4 almak için sayfamıza göz atabilirsiniz. Ayrıca, şuna da göz atabilirsiniz : Hearts of Iron 4 Modding.
Bizi takip etmeyi unutmayın!
- EU4 Hileleri, EU4 Hile Kodları, Ülke Etiketleri ve Daha Fazlası
- Diablo 4 Sistem Gereksinimleri, Diablo IV Sistem Gereksinimleri