Bu yazımızda strateji severlerin delisi olduğu EU4 Hileleri, EU4 Hile Kodları ve EU4 Ülke Etiketlerini sizlere derledik.
Fazla uzatmadan direk konsolu nasıl açacağınızdan bahsedeyim. Öncelikle esc’in altında bulunan “ tuşuna basarak açabilirsiniz ama konsolun tuş ataması oyun sürümünden ve pc den pc ye farklılık gösterebilir. Bunun için deneyebileceğiniz farklı tuş atamaları şu şekildedir:
- Shift + 2
- Alt + 2 + 1
- Shift + 3
- §
- ~
- ^
- °
- ²
- `
Bu klavye kombinasyonlarının nasıl yapıldığı hakkında bilginiz yoksa internetten aratıp detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Ama merak etmeyin, çoğunlukla “ işareti konsolu açmak için yeterli oluyor. Ayrıca konsol ironman modu dışında açılabiliyor, bunu zaten biliyor olmalısınız ama belirtmekte fayda var. Son olarak, bu hile komutları oyunun wikisinden alınmıştır.
EU4 Hileleri – En Çok Kullanılan Komutlar:
Komutlar | Etkileri |
cash (Miktar) [Ülke Etiketi – Opsiyonel] | Ekstra para (belirtilmemişse 5000 verir) |
manpower (Miktar) [Ülke Etiketi – Opsiyonel] | Ekstra manpower (belirtilmemişse 1000 verir) |
sailors (Miktar) [Ülke Etiketi – Opsiyonel] | Ekstra Sailors (belirtilmemişse 1000 verir) |
prestige (Miktar) [Ülke Etiketi – Opsiyonel] | Prestij ekler (belirtilmemişse 5 prestij verir) |
legitimacy (Miktar) [Ülke Etiketi – Opsiyonel] | Mevcut Kralın/Kraliçenin meşruiyetini fuller |
adm (Miktar) [Ülke Etiketi – Opsiyonel] | Administer Power puanı verir (Belirtilmemişse 999 verir) |
dip (Miktar) [Ülke Etiketi – Opsiyonel] | Diplomatic Power puanı verir (Belirtilmemişse 999 verir) |
mil (Miktar) [Ülke Etiketi – Opsiyonel] | Military Power puanı verir (Belirtilmemişse 999 verir) |
powerpoints (Miktar) [Ülke Etiketi – Opsiyonel] | Morach Power’ı, yani Tüm Power’lardan puan verir (Belirtilmemişse Fuller) |
yesman | AI’ın diplomatik geri dönüşlerini ayarlar (on = tüm diplomatik hamleler olumu, off = tüm diplomatik hamleler varsayılana geri döner) |
fow | Savaş sisini aç/kapa |
ti | Harita da keşfedilmemiş yerleri açar/kapar |
debug_mode | Toprak ID’sini, Ülke Etiketini ve mouse sınır mesafesini gösterir. |
splendor | Çağa özel, özellik alabilmenizi sağlar |
assimilate [province] [Etiket – Opsiyonel] | Kültürü, toprak sahipliğini, core’u ve dini değiştirebilirsiniz |
EU4 Hileleri – Tüm Komutlar:
DLC | Komutlar | Açıklama |
---|---|---|
absolutism [<miktar>] [<hedef ülke > opsiyonel] | Oyuncuya Absolutism ekler. | |
add_backer [<province id>] | Belirtilen province, parlamentodaki mevcut konuda size arka çıkar. | |
add_baseunrest [<Province ID>] [<Base Unrest>] | Belirtilen toprağa base unrest oranını verirsiniz. | |
add_cardinal | Katolik bir ülkeye, 1 kardinal ekler. | |
add_cb [<savaş sebebi id>] [<hedef ülke id>] [<Aktör Ülke ID> Opsiyonel] | Belirtilen ülkeye karşı savaş sebebi kazanırsınız. | |
add_claim [<Province ID>] [<Ülke ID> Opsiyonel] | Claim (toprak üzerinde iddia) ekler. | |
add_colonist [<Ülke ID>] | Hedef ülkeye bir kolonist ekler. | |
add_consort [<Hedef Ülke ID> Opsiyonel] [<Origin Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Etiket üzerinden ülkenin yöneticisinin yanına yeni eş ekler. | |
add_core [<Province ID>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef toprakta Core’unuz olur. | |
add_devastation [<Province ID>] [<Devastation>] | Hedef toprağa yıkım ekler. | |
add_diplo [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Diplomatik seçenek ekler. | |
add_faction [<factionname>] | Ülkene faction eklerKutsal İmparatorluk Factionlar: tapınanlar/ hadımlar / bürokratlarTicaret Cumhuriyetleri Factionları: aristokratlar / tüccarlar /loncacılarDevrim Cumhuriyetleri Factionları: jakobenler/ kralcı / girondistlerKorsan Cumhuriyetleri Factionları: korsanlar/ kaçakçılar / kaptanlar | |
add_heir [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Yeni varis ekler. (Eski Varis ölür) | |
add_idea_group [<Idea group key>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen Idea grubunu ülkeye ekler | |
add_interest [<Ülke Etiketi>] | Belirtilen ülkeyi ilgi alanına ekler. | |
add_issue [<issue etiket>] | Parlamentoya yeni bir konu getirir. | |
add_liberty_desire [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Oyuncuya Liberty Desire ekler. | |
add_local_autonomy [<Province ID>] [<Miktar>] | Adds local autonomy to a province | |
add_loyalty [<Hedef Estate>] [<Miktar>] | Hedef Estate’e sadakat eklerOyundaki Estate’lerin etiketleri aşağıdaki gibidir:estate_churchestate_noblesestate_burghersestate_cossacksestate_nomadic_tribesestate_dhimmiestate_brahminsestate_marathaestate_vaisyasestate_jainsestate_rajput | |
add_missionary [<Ülke Etiketi>] | Ülkeye bir misyoner ekler. | |
add_natives [<ProvinceID>] [<Miktar>] | Belirtilen toprağa, belirtilen miktarda yerli ekler. | |
add_opinion [<Actor Ülke Etiketi>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef ülkenin, seninle olan ilişkisini artırır. | |
add_pa [<Ülke Etiketi>] | Hedef ülkeye patriotik otorite ekler. | |
add_permanent_claim [<Province ID>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen toprak üzerinde kalıcı hak iddiası elde edersin. | |
add_pi [<Ülke Etiketi>] | Hedef ülkenin papaya karşı olan etkisini arttırırsın. | |
add_prosperity [<Province ID>] [<Prosperity>] | Belirtilen eyaletin zenginliğini arttırırsın. | |
add_republican_tradition [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Cumhuriyetçi Gelenek elde edersin. | |
add_to_curia_treasury [<money>] | Papalığın kasasına para eklersin. | |
add_trait [<personality etiket>, <heir> Opsiyonel, <consort> Opsiyonel] | Yöneticiye kişilik özelliği eklersin. | |
add_unrest [<CID Type>] [<CID Index>] [<Unrest>] | Faction’a unrest eklersin | |
adm [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Administrator puanı kazanırsın. (belirtilmemişse 999 kazanırsın) | |
admiral [<ateş>] [<şok>] [<manevra>] [<kuşatma>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen özelliklerde Amiral elde edersin. | |
age [X] | Oyunun çağını ayarlar: (0 Age of Discovery), (1 Age of Reformation), (2 Age of Absolutism) ve (3 Age of Revolution). | |
age_consort [<age> <Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Eşinizin yaşını ayarlar. | |
age_heir [<age> <Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Varisinizin yaşını ayarlar. | |
age_ruler [<yaş> <Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hükümdarın yaşını ayarlar. | |
ai(ai) [<Hedef Ülke Etiketi>] | Tüm ülkeler için ya da hedef ülke için AI’ı aç/kapa. | |
ai_army_tick [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] [<File name for logging> Opsiyonel] | AI’ın askeri manevralarını tekrar değerlendirmesini sağlar. | |
ai_budget [<etiket> Opsiyonel] | AI’ın bütçe raporunu yazar. NOT: Bu komut yalnızca oynanan ülke için geçerlidir, AI’ın yönettiği ülkeler için çalışmıyor. | |
ai_minister [<0 = army, 1 = diplomacy, 2 = trade>] | Belirli danışman/vezirlerin kilidini aç/kapa. | |
ai_plan_regions [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | AI’ın tüm bölge atamalarını tekrar değerlendirmesini sağlar. | |
aiinvalid | Geçersiz AI komutlarını ai.log dosyasına yazar. | |
aiview | Ek AI bilgilerini aç/kapa. | |
annex [<Hedef Ülke Etiketi>] [<Actor Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef ülkeyi, core yapmadan, ilhak eder. | |
army_drill [<Miktar [0.0, 100.0]>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Tüm birimler talim yapmaya başlar. | |
army_professionalism [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef ülke için askeri profesyonellik ekle. (Sayı belirtilmezse varsayılan: 100) | |
army_tradition [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef ülkeye army tradition ekler. (Sayı belirtilmemişse varsayılan: 50) | |
assert [] | Asserts trigger (otherwise causes test failure) | |
assimilate [<Province>] [<etiket> Opsiyonel] | Hükümranlığı, kültürü, dini ve core’u değiştir. | |
authority [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Bir ülkenin otoritesine katkıda bulunun (Pagan dinleri için) | |
autosave | Oto-kayıt. | |
balance | Denge verileri, bölgeler (gelişme, il sayısı) ve ülkeler (vergi, insan gücü, kalkınma, kale sayısı) ile birlikte game.log‘a aktarılır. | |
bearhaslanded [<Province ID> Opsiyonel] | Jan Mayen adındaki ülkeyi oyuna spawnlar. | |
bird_mana [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Diplomatic power puanı verir. (Sayı belirtilmemişse varsayılan: 999) | |
canals | Haritadaki kanallarda hata ayıklama | |
cash [<Miktar> Opsiyonel] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hazineye para basar. (Sayı belirtilmemişse varsayılan: 5000) | |
center_of_trade(cot) [CoT Level] [<Province ID>] | Ticaret noktası oluştur, geliştir ya da düşür. | |
change_culture_court [<ruler/heir/consort/admadv/dipadv/miladv>] [<Culture>] | Saray üyesinin kültürü değiştirir. | |
change_religion [<province ID>/<Hedef Ülke Etiketi>] [<religion>] | Ülkenin ya da toprağın dinini değiştirir. Eğer toprak ve ülke etiketi girilmemişse ülkenin dinini değiştirir. Sadece toprak etiketi girildiyse, o toprağın dini, ülkenin mevcut diniyle değiştirilir.Dinlerin etiketleri:Catholic: catholicProtestant: protestantHussite: hussiteReformed: reformedAnglican: anglicanOrthodox: orthodoxCoptic: copticSunni: sunniShia: shiiteIbadi: ibadiTheravada: buddhismVajrayana: vajrayanaMahayana: mahayanaConfucian: confucianismShinto: shintoHindu: hinduismSikh: sikhismAnimist: animismFetishist: shamanismTotemist: totemismInti: intiNahuatl: nahuatlMayan: mesoamerican_religionNorse: norse_pagan_reformedTengri: tengri_pagan_reformedJewish: jewishZoroastrian: zoroastrianAlcheringa: dreamtime | |
change_religion_court [<ruler/heir/consort/admadv/dipadv/miladv>] [<Religion>] | Saray üyesinin dinini değiştirir. | |
check_save | Kaydetme ve yükleme kalıcılığını kontrol eder. | |
church_power [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Oyuncuya Kilise Gücü ekler. (Protestant, Anglican, Hussite ve Jewish dinleri) | |
clear | Konsolu temizler | |
clearae [<Against Ülke Etiketi>, <By Ülke Etiketi (empty for all)>] | Aggressive Expansion’ı temizler. | |
clearreforms [Target etiket <Opsiyonel>] | Tüm devlet reformlarını kaldırır. | |
clr_consort_flag [<etiket>] [<Flag>] | Eşinizin milliyet bayrağını temizler. | |
clr_country_flag [<etiket>] [<Flag>] | Ülke bayrağını temizler | |
clr_flag [<Flag>] | Evrensel bayrağı temizler | |
clr_prov_flag [<Flag>] [<Province>] | Bir topraktan bayrağı temizler | |
collision(debug_collision) | Hata ayıklama görüntüsünü (collision) olarak değiştirir. | |
colonize [<province ID/colonial region>] | Boş araziyi koloni eder ve birazcık prestij kazanırsınız. Koloni edilen toprakta yerlilerin kültürü ve dini korunur.Tüm bölgeleri koloni etmek için 00_colonial_regions.txt de yer alan etiketleri girebilirsiniz:colonial_alaskacolonial_australiacolonial_brazilcolonial_californiacolonial_canadacolonial_colombiacolonial_eastern_americacolonial_la_platacolonial_louisianacolonial_mexicocolonial_perucolonial_the_carribean | |
combat_dice [number] | Belirlenen numaraya, çarpışma zarını ayarlar. | |
combatsound | Savaş görünümü ne sıklıkla rastgele bir ses veriyor? 0-50 | |
control(controll) [<Province ID>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Toprağın kontrolünü değiştirir. | |
corrupt [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen miktarda, hedef ülkeye yolsuzluk verir. | |
country_modifier [<Ülke Etiketi>] [<Modifier type>] | Ülkedeki, değişken değerleri gösterir. | |
CrashReporter.DeleteCrashData [<days>] | X gününden sonra, önceden oluşmuş çökme raporlarını siler. | |
CrashReporter.SimulateCrash | Bir crash simüle eder. | |
CrashReporter.UploadCrash | En son ki crashi yükler. | |
create_march [<Hedef Ülke Etiketi>] [<Actor Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef ülke, sizin march statüsündeki vassalınız olur. | |
ct | Zamanlayıcıyı panoya koyar. | |
culture [<Province ID>] | Bir toprağın kültürü, senin birincil kültürünle değiştir. | |
cv | Oyun sürümünü yazdırır ve panoya kopyalar. | |
date [date in format yyyy.mm.dd] | Mevcut tarihi değiştirir. | |
debug_achievements | Başarılardaki hataları ayıklamak için açılır pencereleri etkinleştirir. Bu komut kullanıldığında oyun içi başarı listesini etkinleştirir ve simgesinin bir ironman oyununa benzemesini sağlar. Liste, komutun kullanıldığı anda başlangıç koşullarının yerine getirildiği tüm başarıları gösterecektir (bu, yalnızca kampanyanın başlangıcındaki koşulları kontrol eden bir ironman oyunundaki davranıştan farklıdır). | |
debug_achievements_clear | Tüm başarıları ve kullanıcı istatistiklerini temizleyin. Uyarı: Bu komutu kullanmayın çünkü kazanılan tüm başarıları Steam hesabından (ve diğer mağazalardan) kaldırır. | |
debug_budgetall [<etiket>] | Tüm ülkeler için gelir ve giderleri günlüğe kaydedecektir. Bu, büyük dosyalara ve daha yavaş bir oyuna yol açacaktır! | |
debug_budgetetiket [<etiket>] | Bir ülkenin gelir ve giderleri günlüğe kayıt edilecek. | |
debug_crownland [<etiket>] | Will log the change in crownland for a tag | |
debug_info | Hata Ayıklama bilgilerini açar/kapatır. | |
debug_mode | Bazı hata ayıklama özelliklerini kullanılabilir hale getirir. İllerin üzerine gelindiğinde il numarası, Ülke Etiketi ve sınır mesafesi görüntülenir. Ayrıca etkinlik seçeneklerine ilişkin ipucunda etkinlik kimliklerini ve AI ağırlığını gösterir. | |
debug_nogui | GUI aç/kapa. | |
debug_reload_areas | Harita alanlarını tekrar yükler. | |
debug_reload_regions | Harita bölgelerini tekrar yükler. | |
declare_war [<attacker etiket>] [<defender etiket>] [<call willing allies>] | İki ülke arasında savaş çıkarır (no CB) | |
delete_wars [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Savaşları, barış antlaşmaları hariç, siler. | |
devotion [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Teokrasi bağlılığını ayarlayın. | |
die(kill) [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef ülkenin lideri ölür. | |
dip [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Diplomatik Power puanı elde edersin. (Sayı girilmezse varsayılan: 999) | |
diplocount | Game.log‘a küresel diploaction istatistiklerini yazdırır. | |
diplomacy_info | Şu anda aktif diplomatik ilişkiler hakkında özet bilgileri yazdırın. | |
disaster [disaster_key] | Disaster ilerlemesini 100 artırıyor. | |
discover [<Province ID>] or [<Hedef Ülke Etiketi>] [<Actor Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef ülkenin başkentini veya belirtilen toprağını (keşfedilmediyse) keşfediyor. | |
doom [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Bir ülkenin doom’una katkıda bulunursunuz (Nahuatl dini). | |
echo [Echo] | Konsoldaki argümanları yansıtır (komut dosyalarına yorum yapmak için de kullanışlıdır). | |
economy [] | Küresel ekonomi istatistiklerini game.log‘a yazdırır. | |
embrace [<Province ID>] [<institution name> Opsiyonel] | Bir topraktaki enstitüyü almanızı sağlar. Boş bırakılırsa tüm enstitüler kapsanacaktır.Enstitü etiketleri:Feudalism: feudalismRenaissance: renaissanceColonialism: new_world_iPrinting Press: printing_pressGlobal Trade: global_tradeManufactories: manufactoriesEnlightenment: enlightenmentIndustrialization: industrialization | |
enable_all_commands [] | Oyunun yayın sürümünde, bu komutun, hiçbir etkisi yok gibi görünüyor. Sadece “Başarılı Değil” yazıyor. | |
enable_game_controller | Oyun kumandası desteğini etkinleştirir/devre dışı bırakır. | |
epicfail [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef ülkedeki tüm casusların başarısız olmasını sağlar | |
estate_agenda [<name>] | Estate Aganda’sı başlatır. | |
event [event id] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] [<Option id> Opsiyonel] | Bir event başlatır. | |
exhaust [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Savaş yorgunluğunuzu değiştirir. | |
fast_colonize | Hızlı kolonileştirme hilesini açar/kapatır.(AI’yı da etkiler). | |
fast_diplo | Yoldaki diplomatlar için geri dönüş süresi yok. | |
favors [<Hedef Ülke Etiketi>] [<Miktar>] | Hedef ülkeyle favor artırıyor. | |
fervor [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Oyuncuya şevk katar (Reforme dinler). | |
federation_cohesion [<Miktar>] | Federasyon uyumunu verilen değere göre değiştirecek (Yerel Konsey federasyonları). | |
findcommands [<Search string>] | Konsol komutlarını bulur. | |
flagship_galley [<Ship Name>] [<Ability 1>] [<Ability 2>] [<Ability 3>] | Amiral gemisi olarak, verilen özelliklerde, bir kadırga oluşturur. Etiketler::Captain’s Log: captains_logCommand Aftercastle: command_aftercastleDutch Courage: dutch_courageFlag Officers: flag_officersFlagship: base_flagship_modificationHull Sheathing: hull_sheatingImproved Crow’s Nest: improved_crows_nestIntegrated Marines: integrated_marinesMass Load Cannons: mass_load_cannonsMortars: mortarsPortuguese Bombardier: portuguese_bombardierPortuguese Fusiliers: portuguese_corps_of_fusiliersPortuguese Navigators: portuguese_navigatorsPortuguese Trade Route Map: portuguese_trade_route_mapScandinavian Flag Officers: scandinavian_flag_officersSpanish Grand Armada: spanish_grand_armadaSpanish Mass Load Cannons: spanish_mass_load_cannonsSpanish Treasury Convoy: spanish_treasure_fleetSpare Jolly Roger: spare_jolly_rogerStandardized Signal Book: standardized_signal_bookTrade Route Map: trade_route_map | |
flagship_heavy [<Ship Name>] [<Ability 1>] [<Ability 2>] [<Ability 3>] | Amiral gemisi olarak ağır gemi yaratır. Yeteneklerin listesi için flag_galley’e bakın. | |
flagship_light [<Ship Name>] [<Ability 1>] [<Ability 2>] [<Ability 3>] | Amiral gemisi olarak hafif gemi yaratır. Yeteneklerin listesi için flag_galley’e bakın. | |
form_union [<Ülke Etiketi>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedefle Birlik Kurar. | |
fow (debug_fow) [<Province ID> Opsiyonel] | Bir eyalette veya genel olarak savaş sisini kapatır. | |
frenzy | Büyük Güç çılgınlığını etkinleştirmeye zorla!!! | |
frenzy_off | Büyük Güç çılgınlığını devre dışı bırakmaya zorla!!! | |
fullscreen | Tam ekrana geçiş yapar. | |
gamespeed(speed) [(0-5)] | Oyunu 0 hızında duraklatarak mevcut oyun hızını ayarlayın. | |
great_project [<great project etiket>] | Great Project yaratın veya yok edin. | |
god | tanrı modu açık/kapalı. Bunun bir etkisi, savaşın ilk günden sonra otomatik olarak kazanılmasıdır. | |
golden_age [<Ülke Etiketi>] | O ülkede altın çağı başlatır. | |
guibounds | Kullanıcı arayüzü öğelerinde hata ayıklamaya izin verir. | |
government_power(russian) [<Miktar> Opsiyonel] | Hükümet reform puanını fuller veya belirtilen miktarda verir.Third Rome ile eklenen Rus hükümet türleri (örn. Prenslik/Çarlık) ve ayrıca Cradle of Civizilation ile eklenen/güncellenen hükümetler (örn. Memluk) için çalışmalar. | |
harmonization [<Miktar [0, 100]>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Ülkenin Harmoni ilerlemesine katkı sağlar. (Konfüçyüs dini) | |
harmony [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Bir ülkenin Harmonisine belirtilen miktarda puan verin. (Konfüçyüs dini) | |
heir_history [] | Varis geçmişini yazdırır | |
help [command name] | Tüm konsol komutlarını veya belirli bir komut açıklamasını yazdırın. | |
helphelp | “Size yardım yok!” yazısını konsola yazdırır. | |
helplog | Tüm konsol komutlarını game.log dosyasına yazdırın. | |
highlight_islands [<threshold>] | defines.lua’daki SIZE_LIMIT_FOR_ISLANDS belirtilen eşiğe ayarlanırsa Eyaletin ada durumunda olmasını tetikleyecek iller öne çıkar. | |
horde_unity [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Horde Unity’i belirtilen miktarda artırır. | |
ideadump | Genel ulusal fikirleri olan tüm ülkeleri game.log’a yaz. | |
imperial_authority [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | İmparatorun imparatorluk otoritesini artırır. | |
imperial_incident [<name>] | İmparatorluk olayı başlat. | |
incident [<Incidentetiket>, <Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Ülke için bir olayı tetikleyin. (Şinto dini ülkeler için) | |
infinite_combat | Savaş artık hasara neden olmuyor. | |
inflation [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Ülkenin enflasyonunu değiştirir. | |
innovativeness [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | İnovasyon ekler. (varsayılan: 100’dür.) | |
insult [Sender Ülke Etiketi] [Receiver Ülke Etiketi] [Insult Index/Key] | Gönderen ülke, alıcı ülkenin anasına bacısına sövüyor. | |
integrate [<Hedef Ülke Etiketi>] [<Actor Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen etiketi oyuncunun ülkesine entegre eder (core’lar dahil). | |
invasion_target [<Province ID>] | Force, AI istila hedefini eyalet olarak belirliyor | |
invest [Investment Key] [Province ID] | Ticaret Şirketi Yatırımını açar/kapatır. | |
isolationism [level] | İzolasyon seviyenizi ayarlayın (Şinto dini ülkeler için) | |
karma [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Oyuncuya karma ekler (Budist dinleri) | |
kill_advisors [<Ülke Etiketi>] | Saraydaki aktif danışmanları ve danışman havuzundaki tüm danışmanları öldürür. | |
kill_cardinal [<Countryetiket> Opsiyonel] | Listedeki ilk kardinali öldürür. | |
kill_consort [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Eşinizi öldürür. | |
kill_heir [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Bir ülkenin varisini öldürür. | |
kill_leader | Belirli bir ölüm nedeni ile rastgele bir lideri öldür. | |
landing_page [<dlc_key>] | Red Queen dlc açılış sayfasını gösterir. DLC anahtarları, DLC sayfasının dosya adı bölümünde bulunabilir. | |
leader [<fire>] [<shock>] [<maneuver>] [<siege>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Verilen değerlerle bir genel oluşturur. | |
leak | Bellek Sızıntısı durumunu gösterir. Daha detaylı bilgi için tıklayın. | |
leak_gpu [Chunk size (bytes)] [Number of Chunks] | GPU Bellek sızıntısı. | |
legitimacy [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hükümdarın meşruiyetini belirleyin | |
low_memory | Düşük bellek uyarısını simüle eder ve bellek kullanımını azaltmaya çalışır | |
lucky [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Şanslı ulus durumunu değiştirir. | |
make_subject [<etiket>] [<Overlord etiket> Opsiyonel] [<Subject type>] | Ülkeyi kendinize tabi kılın, vassal alın. | |
mandate [<Miktar>] | Çin İmparatoru’nun görev süresi değiştirildi (değersiz maksimuma). | |
manpower [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Manpower ekler (varsayılan 50) | |
map_random [<seed=-1>] [<restore>] [<nosmooth>] [<nosmoothcoasts>] [<topology>] [<terrain>] [<colormap>] [<minimap>] [<rivers>] [<trees>] | Haritanın yeni dünya bölümünü rastgele seçin (yükseklik haritası, arazi, …) | |
map_vertextextures | Köşe dokularıyla harita oluşturmayı aç/kapat | |
mapmode [Mapmode type] | Harita Modunu Değiştirir. Harita Modları:Harita Modu TürüAçıklamaaievalArmyeval’in takma adı gibi görünüyoraihreOyuncunun, AI’ın HRE’ye katılıp katılmayacağının ardındaki lojistiği görmesine olanak tanıyan bir AI harita modunu.airegion aithreateval armyeval buildingevalYapay zekanın bir ilde hangi binaları inşa edeceğini gösterir. Makro inşaatçıda bir bina seçildiğinde o binanın puanları gösterilir.controllerarea ownerarea pathfindönceden seçilen ordunun şu anda seçilen eyalete doğru yol bulma bilgileri.province_flagsipucu, normalde gizli olan eyalet bayraklarını ve bunların ayarlandığı tarihi gösterirwinterpoweripucu kış için bir değer gösterir | |
memory | Kullanılan belleği yazdırır. | |
meritocracy [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Çin İmparatorunun meritokrasisini ayarlayın. | |
mil [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Military Power puanı elde edin. (Sayı girilmediyse varsayılan: 999) | |
mission [Mission identifier] | Görev tamamlamayı açar/kapatır. | |
morehumans(humans) [num] | Daha fazla insan ekler. | |
msg | Tüm mesajların açılır penceresini açar/kapatır. | |
native_uprising [<ProvinceID>] | Belirli bir eyalette yerli ayaklanması yaratın | |
navy_tradition [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen ülkeye navy tradition ekler. | |
nextsong | O anda çalınan müziği değiştirir. | |
nopausetext | Daha güzel ekran görüntüleri için duraklatma başlığını açar veya kapatır. | |
norevolts | İsyanları açar/kapatır. | |
nowar | Yapay zeka savaş bildirimlerini açar/kapatır | |
observe (spectator) | Hiçbir ülkeyi oynamadan, gözlemci moduna geçiş yapar ve artık mesaj göstermez veya oyunu duraklatmaz. | |
observe_mode [] | Gözlem modundaki değişiklikler. | |
on_action [<Identifier>] | Will run the giver on_action | |
oos | Make the client go oos | |
own [<Province ID>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Sahipliği değiştir | |
own_core [<Province ID>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Sahipliği değiştir + core’unu yapar. | |
paper_mana [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Administrative Power puanı elde etmenizi sağlar. (Sayı girilmediyse varsayılan: 999) | |
pass_next_reform [<reform key> Opsiyonel] | İmparatorluğa reformlar ekleyin. Reformlar şunlardır::Call for Reichsreform: reichsreform / emperor_reichsreformInstitute Reichsregiment: reichsregiment / emperor_reichsregimentReform the Hofgericht: hofgericht / emperor_hofgerichtEnact Gemeiner Pfennig: gemeinerpfennig / emperor_gemeinerpfennigEwiger Landfriede: landfriede / emperor_landfriedeProclaim Erbkaisertum: erbkaisertum / emperor_erbkaisertumRevoke The Privilegia: privilegia_de_non_appelando / emperor_privilegia_de_non_appelandoRenovatio Imperii: renovatio / emperor_renovatioAbsolute Reichsstabilität: emperor_reichsstabilitaetPerpetual Diet: emperor_perpetual_dietCreate the Landsknechtswesen: emperor_landsknechtswesenEstablish the Reichsetiket Collegia: emperor_reichsetiket_collegiaExpand the Gemeiner Pfennig: emperor_expand_gemeiner_pfennigEmbrace Rechenschaft Measures: emperor_rechenschaftGeteilte Macht: emperor_geteilte_machtReichskrieg: emperor_reichskriegCurtail the Imperial Estates: emperor_imperial_estates | |
pick_golden_bull [<name>] | Golden Bull seç. | |
piety [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Dindarlık katar. (Müslüman dinler) (varsayılan: +10) | |
pirate [<Province ID>] | Bir eyalette Korsan ülke başlatır. | |
poll | Anketler geçerli Etkinlikler. | |
population [<ProvinceID>] [<Miktar>] | Bir eyalete nüfus ekler. (Yalnızca koloniler için.) | |
popup_pause_all | Tüm mesajları açılır ve duraklatılacak şekilde ayarlar. | |
power [<stability/tech_table_key/idea_key>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen fikir grubunu ekler. | |
powerpoints [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Powerpoint elde etmenizi sağlar.Herhangi bir sayı belirtilmemişse monarşi noktalarını en üst düzeye çıkarır. | |
powerspend [] | Global güç harcama istatistiklerini game.log’a yazdırır | |
powerspend_count [] | powerpend’in kaç kez yürütüldüğünü game.log’a yazdırır | |
prestige [<Miktar>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen ülkenin prestijini değiştirir. (varsayılan değer: +6) | |
prices | Game.log’a Fiyat Bilgisi | |
print_estate_land_share [<estate_type> [ <|> percent]] | Mülklerin (veya kraliyetin) arazi paylarını yazdırır | |
print_flags | Küresel bayrakları yazdırır | |
print_modifiers(file) | Oyun durumu değiştiricilerini bir dosyaya yazdırınDosya \Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\ konumunda olacaktır. | |
print_prov_flags [<Prov ID>] | İl bayraklarını yazdırır | |
PrintSynchStuff | Rastgele sayım ve seed yazdırır | |
province_modifier | İlin değişkenlerini gösterir. | |
reform [<Target Province ID>] | Belirtilen ilde reforma başlayın | |
reform_desire [[<value>]] | Reform isteği ekler. | |
reformprogress [Points to add] [Target etiket <Opsiyonel>] | Hükümet reformu ilerlemesini ekler (Varsayılan 500’dür.) | |
refresh_knowledge [] | Komşular, fikir kuralları vb. gibi birçok şeyi yeniden hesaplayacak. | |
refreshknowledgecount [] | Bilginizi tazeleyin. | |
reinitchat [] | Bir CChatSyncAllCommand gönderir. | |
religious_school [School] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef Ülke’ye dini okul kuruluyorDini okullar aşağıdaki etiketlere sahiptir:hanafi_schoolhanbali_schoolmaliki_schoolshafii_schoolismaili_schooljafari_schoolzaidi_school | |
reload [file name] | GUI veya lua dosyasını yeniden yükler. | |
reload_canals | Kanal bit eşlemlerini yeniden yükleyin. | |
reload_heightmap | Yükseklik haritasını yeniden yükler. | |
reload_lakes | Gölleri yeniden yükler. | |
reload_map | Haritayı yeniden yükler. | |
reload_provincemap | İl haritasını yeniden yükler. | |
reload_straits | Arabellekleri güncelleyin. | |
reload_treemap | Treemap’i yeniden yükler. | |
reloadfx [Arguments: map/mapname/postfx or *.fx filename] | Gölgeleri yeniden yükler. | |
reloadinterface | Arayüzün tamamını yeniden yükler. | |
reloadloc | Yerelleştirmeyi yeniden yükler. | |
reloadtexture [texture file name] | Belirtilen dokuyu yeniden yükler. | |
reloadtradewinds | Ticaret rüzgarlarını yeniden yükler. | |
remove_cb [<casus belli etiket>] [<Hedef Ülke Etiketi>] [<Actor Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hedef Ülke’den casus belli’yi kaldırma. | |
remove_claim [<Province ID>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Hak talebini kaldır. | |
remove_core [<Province ID>] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Core’u kaldırır. | |
remove_country [<Hedef Ülke Etiketi>] | Bir ülkeyi haritadan silin. Bütün eyaletleri sömürgeleştirilmemiş hale gelir. | |
remove_defender_faith | Oyuncu için Dinan Savunucusu statüsünde olan ülkeyi kaldırır. Dinin savunucusu siz iseniz, sizi o statüden kaldırır. | |
remove_interest [<Ülke Etiketi>] | Belirtilen Ülkeyii ilginizden kaldırır. | |
remove_march [<Hedef Ülke Etiketi>] [<Actor Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen ülkenin march durumunu iptal eder (normal etkileriyle birlikte). | |
remove_rival [<Ülke Etiketi>] | Rival’i ortadan kaldırır. | |
remove_trait [<personality etiket>] | Liderin özelliklerini kaldırır. | |
rendertype | Backend’de ne işlendiği ve ne kullanıldığını raporlar. | |
repair [<Ülke Etiketi>] | Ülkenin tüm gemilerini onarır. | |
reset_economy [] | Küresel ekonomi istatistiklerini sıfırlar. | |
reset_god | Diety’i sıfırlar. | |
reset_migrate | Geçişe tekrar izin verilene kadar beklemeniz gereken süreyi sıfırlar. | |
reset_powerspend [] | Genel güç harcama istatistiklerini sıfırlar. | |
reshuffle_seat_bribes | Parlamentodaki tüm koltukları rüşvetle değiştirir. | |
revolt [<Province ID>] | Bir eyalette isyan başlatır. | |
revolution_target [<Countryetiket>] | Devrim hedefini belirler. | |
rgb(rgb) [<Miktar>] | Game.log’a rastgele renk değerlerinin istenilen miktarını yazdırır | |
run [] | Efektleri belirtilen dosyada çalıştırır.Örnek: my_script.txt dosyasını çalıştırınDosyalar için varsayılan olarak = \Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\ dizinine bakar.Modlar için = \Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\mod\name_of_mod\ dizinine bakacaktır. | |
run_commands | Belirtilen dosyayı konsol komutlarının listesiyle çalıştırır. | |
runyear [<year>] [<command filename>] | İstenilen komutu, belirtilen her yılda bir çalıştırır. | |
sailors [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Sailor ekler. (Sayı belirtilmemişse varsayılan: 5000) | |
savegame | Kayıt dosyası oluşturur. | |
score | Skor verileri game.log’a aktarıldı. | |
selflearningai | Kendi Kendine Öğrenen Yapay Zekayı Etkinleştirir/Devre Dışı Bırakır. | |
set_base_manpower [<province id>, <value>] | Eyaletin temel insan gücünü değere ayarlar. | |
set_base_production [<province id>, <value>] | İlin temel üretimini değere ayarlar. | |
set_base_tax [<province id>, <value>] | İlin base vergisini değere ayarlar. | |
set_consort_flag [<etiket>] [<Flag>] | Eşiniz için bir bayrak ayarlar. | |
set_country_flag [<etiket>] [<Flag>] | Bir ülke bayrağı ayarlar. | |
set_flag [<Flag>] | Küresel bir bayrak belirler. | |
set_leader_trait [<personality>] | Seçilen liderin kişilik özelliğini ayarlayın. | |
set_prov_flag [<Flag>] [<Province>] | Bir eyalet için bayrak ayarlar. | |
setmissionaryprogress [<ProvinceID>] [<Miktar>] | Bir eyalet için misyonerlik ilerlemesini ayarlar. | |
SetRandomCount | Rastgele sayıyı 0 veya arg olarak ayarlar. | |
show_ideas [<Ülke Etiketi>] | Belirtilen ülkenin ulusal fikirleri game.log’a atıldı. | |
siege [<Province ID>] | Belirtilen ildeki kuşatmayı kazanır. | |
smoothframelog | Sorunsuz çerçeve günlüğünü açar/kapatır. | |
spawn [<Province ID>] [<SubUnit Type>] | Bir eyalette bir birim doğurur. Örneğin, “spawn 1 western_medieval_infantry”, Stockholm’de bir Latin Ortaçağ Piyadesini doğurur. <SubUnit Type>’ın tam listesi için common/units klasöründeki dosya adlarına bakın. | |
spawn_all_units [<Animation state>] | Mevcut tüm ülkeler için sermayedeki tüm birimleri üretir. Sanat/Test Kaynakları etkin durumdayken Unit_tester modunu gerektirir. | |
spawnactor [<Actorname>] [<Province ID>] [<Animation> Opsiyonel] | İsteğe bağlı bir animasyonla bir aktör doğurur. | |
spectate(spectate) | Seyirci moduna girer. | |
splendor [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Oyuncuya splendor ekler. (Varsayılan: 1000) | |
spread_revolution [<province ID or etiket>] | Devrimi Yayar. | |
spritelevel [<Sprite level>] | Zorunlu bir hareketli grafik düzeyi ayarlar. Sıfırlanacak bağımsız değişken belirtmeyin. | |
spynetwork [<Hedef Ülke Etiketi>] [<Miktar>] | Hedef ülkeye casus ağı miktarı ekler. | |
stability [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen ülkenin istikrarını değiştirir (varsayılan: maks) | |
startup_screen | Yeni bir başlangıç ekranı oluşturur. | |
state [<Province ID>] | İl bölgesinin sahipliğini değiştirir. | |
stats | İstatistikler game.log’a aktarıldı. | |
stop [<YYYY.MM.DD>] | Oyunu belirli bir tarihte duraklatır. | |
surrender | Teslim olunur. | |
sword_mana [<Miktar> Opsiyonel] [<Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Military Power puanı eklenir. (varsayılan: 999) | |
syntheticdawn [<Target etiket> Opsiyonel] | Sentetiklerde belirtilen ülke değişiklikleri. Bu ülkenin 10’dan fazla vilayete ihtiyacı var. | |
tag [<Ülke Etiketi>] | Etiketi başka bir ülkeye değiştir | |
tech [<Miktar>] | Tüm teknoloji türlerinde seviye alır. | |
test [<test ID>] | Bir kod testi çalıştırır. | |
test_achievement [<başarım>] | belirli bir başarıyı test eder. | |
test_neighbour [<etiket>] | Hedef ülkenin, ülkenize komşu sayılıp sayılmadığını size söyleyecektir | |
testevent [<Event ID>] [<Character ID>] | Bir olayı tetiklemeden test eder. | |
texture_usage | Doku kullanımını Memory.log’a yazdırır. | |
ti(debug_ti) | Terra Incognita’yı açar/kapatır. | |
time | Komut kutusunda geçerli saati görüntüler. | |
timer | Hata ayıklama zamanlama bilgilerini yazdırır. | |
timer_dump | Hata ayıklama zamanlama bilgilerini günlüklere aktarır. | |
timer_reset | Hata ayıklama zamanlamasını sıfırlar. | |
timer_restart | Hata ayıklama zamanlamasını yeniden başlatır (sıfırlar ve başlatır) | |
timer_show | Canlı zamanlama verilerini gösterir. | |
timer_start | Hata ayıklama zamanlamasını başlatır. | |
timer_stop | Hata ayıklama zamanlamasını durdurur. | |
touch_test | Dokunmayı test etme. | |
tribal_development [<province id>, <value>] | federasyona kabile gelişimi ekler Not: Yerel Konseyde eyalet kimliği ve değer argümanları çalışmıyorsa komut her zaman mevcut ülkeye 1 adm/dip/mil kabile gelişimi ekler. | |
tributary [<etiket>] | Ülkeyi haracınız haline getirin. | |
trust [<Hedef Ülke Etiketi>] [<Miktar>] | Hedef Ülke ile size güven ekler. | |
update_loc [localization tag] | Yerelleştirme dosyasını günceller | |
validateevents | Tüm olayları tetiklemeden doğrular. | |
vassalize [<Hedef Ülke Etiketi>] [<Actor Ülke Etiketi> Opsiyonel] | Belirtilen ülkeyi vasallaştır | |
verify_loc | Yerelleştirme anahtarlarını doğrularYerelleştirilmemiş anahtarlar error.log’a yazılır. | |
version | Oyun sürümünü yazdırır. | |
victorycard | Force, tek oyunculu oyunda zafer kartlarını etkinleştirir. | |
window(wnd) [Arguments: open/close] [window gui name] | Belirtilen pencereyi açar veya kapatır. | |
winwars | Ülke için tüm savaşlarda maksimum savaş puanı verir. | |
writetestentities | Tüm ülkeler için test varlıklarını local_temp.log’a yazar.. | |
yesman | AI olumlu yanıtlarını açar/kapatır (açık: her zaman kabul et; kapalı: normal yanıt). | |
zeal [<Miktar>] [<Hedef Ülke Etiketi>] | Bir ülkeye devrim coşkusu ekler. | |
zombie | Zombi ordusu hata ayıklamasını açma/kapatmaVarsayılan olarak açık, kapatıldığında ordular, parçalanmış bir geri çekilme yerine savaşı kaybettiklerinde anında yığın silinecek. |
EU4 hileleri yazımızı okuduğunuz için teşekkürler. Umarım faydalı bir rehber olmuştur. Ayrıca ucuza EU4 almak için sayfamıza göz atabilirsiniz.
Bizi takip etmeyi unutmayın!
- EU4’de Kurulabilir En Berbat Ülkeler
- Hoi4 Hileleri, Hoi4 Hile Kodları ve Dahası
- GTA 6 Ne Zaman Çıkıyor? GTA 6 Çıkış Tarihi