Bildirimler: Oyun Hesapları Dev İndirimler Ucuz Oyun

Phasmophobia Hayalet Türleri, Phasmophobia Rehberi

Phasmophobia Hayalet Türleri

Bu yazımızda, pandemi dönemi popüler olan Phasmophobia’nın hayalet türlerini anlattık. Phasmophobia Hayalet Türleri ve dahası yazımızda.

Phasmophobia Hayalet Türleri, Phasmophobia Rehberi
Phasmophobia Hayalet Türleri, Phasmophobia Rehberi

Hayaletler, Phasmophobia’yı oynanabilir yapan yegane şeylerdir. Her hayalet, tanımlayıcı özelliklere, yeteneklere ve kanıtlara dahil olmak üzere bir dizi benzersiz özelliğe sahiptir. Hayaleti doğru bir şekilde tanımlamak istiyorsanız bu yönlerden bazılarını araştırmalısınız. Hayalet, çevresiyle etkileşime girebilir veya hayalet aktivitesine neden olabilir ve hatta av başlatarak oyuncuyu öldürmeye çalışabilir.

Hayetlerden bahsetmeden önce şunu belirteyim: bu yazıdaki bilgiler oyunun wikisindendir.

Özellikler – Phasmophobia Hayalet Türleri

Bir sözleşmedeki her hayalet, hayaletin türü, cinsiyeti, adı, yaşı, ölüm süresi, utangaçlığı (Ruh Kutusuna göre) ve oyunun başlangıcında belirlenen fiziksel modelden oluşan rastgele oluşturulmuş benzersiz bir kimliğe sahiptir. Genel davranışların çoğu (hareket hızı, avlanma kalıpları, aktivite vb.) hayaletin türüne bağlıdır, rastgele ayarlanmış odada birden fazla kişinin varlığında ruh kutusu yanıt verme isteği dışında.

Davranış – Phasmophobia Hayalet Türleri

Her sözleşmede, seçilen bir favori oda harita içinde bir hayalet doğacak. Ana kapı ilk kez açıldıktan sonra, hayalet “etkinleşecek” ve çevreyle veya oyuncuyla etkileşime girebilecek. Hayalet hareketsiz durabilir, dolaşabilir veya başka bir yere yürüyebilir, nesneler ve kapılarla etkileşime girebilir, yeteneklerini kullanabilir ve hayalet aktivitesi veya avları başlatabilir. 

Bir oyuncu çıkış kapısının kilidini açmadan eve girmeye çalışırsa, hayalet “etkinleştirilmeyecek” ve etkileşim, hayalet etkileşimleri veya avlanamayacak; ama yine de bazı kanıt parçaları olabilir. 

Bununla birlikte hayalet, lanetli eşyalar kullanılarak bir av başlatmaya zorlanabilir. Hayaletler araştırma alanından çıkamaz; sonuna kadar açık olsalar bile çıkış kapılarından dışarı çıkamazlar. Aşağıdakiler, hayaletin girebileceği “aşamaların” kapsamlı olmayan bir listesidir (bunlar resmi terimler değildir):

  • Boşta: Hayalet hareketsiz kalır.
  • Gezinme: Hayalet, her ikisi de sırasıyla daha küçük veya daha büyük bir küresel alanla tanımlanan kısa bir gezinme veya uzun bir gezinme gerçekleştirmeyi seçer. Ardından, o küre ile rastgele bir yol noktası seçer ve ardından o ara noktaya olan yol mesafesini kontrol eder. Eğer yol kısaysa o noktaya kadar yürür, diğer türlü yol mesafesi çok uzunsa adımları tekrarlar.
  • Favori Oda: Hayalet en sevdiği odaya geri döner.
  • Etkileşim: Hayalet yakındaki bir nesneyle etkileşime girer.
  • Hayalet Aktivitesi: Hayalet bir hayalet aktivitesi gerçekleştirir.
  • Av: Hayalet bir av başlatır.
  • Yetenek: Hayalet, varsa belirli bir yetenek kullanır.

Belirli fenomenlerin genellikle tek bir hayalet türüyle sınırlı olmadığına dikkat etmek önemlidir. Örneğin, tüm hayaletler bir odadaki nesneleri fırlatabilir, kapıları manipüle edebilir, Lavabolarda Kirli Su görünmesini sağlayabilir ve herhangi bir biçimde kendini gösterebilir. Bununla birlikte, bazı hayaletlerin belirli davranışları diğerlerinden daha fazla sergilemesi veya benzersiz yeteneklere sahip olması daha olasıdır.

Görünürlük – Phasmophobia Hayalet Türleri

Normal oyunda, hayaletler genellikle görünmezdir ve fiziksel olarak yalnızca (tezahür) hayalet aktivitesi ve avları sırasında görünürler. Hayalet aktiviteleri için, hayalet tamamen görünür olabilir, gölge olarak görünebilir veya koyu yarı saydam benzeri bir görünüme sahip olabilir. Hayaletler, avlar sırasında yalnızca tam formlarında görünecek. Ayrıca, hiçbir hayalet modeli herhangi bir hayalet türüne bağlı değildir, bu da görünüşlerinin hayalet türünü yargılamak için kullanılmaması gerektiği anlamına gelir. 

Hayalet, kanıtlarından biri olarak D.O.T.S. Projektöre sahipse, kendisinin kısa bir siluetini oluşturmak için projektörle etkileşime girebilir. Bu, gerçek konumunun veya hareketinin göstergesi değildir.

Parazit – Phasmophobia Hayalet Türleri

Bir hayalet ortaya çıktığında veya avlandığında, çoğu hayalet için (Raiju için 15) 10 metrelik bir yarıçap içinde el fenerleri ve küresel sohbet gibi (minibüsten getirilen) tüm elektronik ekipmanlar arızalanacaktır. Hayalet mevcut odadaki ışıkları da aynı mesafeden titretebilir.

Sesler – Phasmophobia Hayalet Türleri

Bir hayalet aktivitesi veya avı meydana geldiğinde, hayalet, hayalet aktiviteleri arasında farklılık gösterebilen bir seslendirme üretecektir (ancak avlar değil). Bu tür olaylar sırasında yürüyorsa (veya tuza bastıktan sonra yürürse), ayak sesleri de çıkarır. Çoğu hayalet için, bu sesler oyuncu tarafından 20 metreye kadar duyulabilir.

Hayaletler ayrıca ara sıra yalnızca Parabolik Mikrofon aracılığıyla duyulabilen ayak sesleri ve “paranormal sesler” üretecektir. Bu paranormal sesler, hayalet aktivitesi/av seslendirmelerinden farklıdır, ayak sesleri ise aynıdır.

Ortaya çıkmalar sırasında hayaletler tarafından üretilen en az sekiz erkek ve beş kadın sesi vardır. Burada listelenmeyen daha fazlası olabilir:

Erkekler icin:

  • Orijinalinden yarım ton daha düşük olan erkek “ölüm çıngırağı” (gıcırtılı uğultu);
  • Zombilere özgü ağır bir inleme sesi;
  • Üç çeşit nefes alma sesi: biri derin (neredeyse korna benzeri), diğeri ağır ve diğeri “bana yardım et”, “koş” ve benzeri sesler. ;
  • Hırıltı-vraklamanın iki çeşidi: biri çok alçak ve boru şeklinde, diğeri yankılanıyor.

Kadınlar için:

  • Orijinalinden yarım ton daha yüksek olan dişi “ölüm çıngırağı” (gıcırtılı uğultu);
  • Belirli melodileri mırıldanan hayaletin iki çeşidi;
  • Birinin ağır öksürüğünü anımsatan boğucu ve hırıltılı bir ses;
  • Ağlamaklı bir ses.
  • Çocuksu kahkahalar.

Her sözleşmede, hayalet rastgele ama belirli bir avlanma sesi alır. Her avda yine aynı sesi kullanacaktır. Bu sesi eski bir avdan hatırlamak, oyuncunun avı hayalet aktivitesinden ayırmasına yardımcı olabilir.

Bir oyuncu hayaletin 10 metre yakınındaysa ve mobilyaları dikkate almadığında hayalet tarafından “görülebilir” ise, oyuncu kendi kalp atışlarını duyacaktır. Bunun mutlaka gerçek görüş hattıyla ilişkili olmadığına dikkat edin.

Phasmophobia Hayalet Türleri

Phasmophobia Hayalet Türleri
Phasmophobia Hayalet Türleri

Oyunda şu anda 24 tür hayalet var. Aşağıdaki tablo, güçlü ve zayıf yönlerinin bir özetiyle birlikte bu hayaletlerin bir listesini sunar.

Hayalet TürleriGüçleriZayıflıkları
BansheeBir seferde yalnızca bir oyuncuyu hedefleyecektir.Parabolik Mikrofonda belirgin bir feryadı vardır.
DemonAvları daha sık başlatabilir.Maksimum akıl sağlığında avlanabilir.Haç etkisi 5m’ye yükseltildi.
DeogenBir av sırasında oyuncunun nerede olduğunu her zaman bilir ve bulunduğu yere giderken çok hızlı hareket eder.Kurbanının yanındayken çok yavaş hareket eder.
GoryoD.O.T.S. ile etkileşime girerken yalnızca bir kamera ile görülebilir.Odasından uzaklaşamaz veya favori odalarını değiştiremez.
HantuDüşük sıcaklıklar Hantu’nun daha hızlı hareket etmesini sağlar.Daha sıcak alanlar Hantu’nun hareketini yavaşlatır.Sigorta kutusu kapalıysa av sırasında ara sıra dondurucu bir nefes üretecektir. Sigorta kutusunu asla açmaz.
JinnUzakta bir oyuncu görürse ve sigorta kutusu açıksa daha hızlı hareket eder, ancak yaklaştıktan sonra yavaşlar.Sigorta kutusu kapalı ise yeteneğini kullanamaz.Sigorta kutusunu asla doğrudan kapatmaz.
MareKaranlıkta saldırma şansı artar.Işıkları açmak, saldırı olasılığını azaltacaktır.Bazen ışıkları hemen kapatır. Asla bir ışığı açmayacak.
MoroiDüşük oyuncu akıl sağlığında belirgin şekilde daha hızlı hareket eder.Oyuncuları lanetleyerek, araştırma bölgesindeyken akıl sağlığını normalden daha hızlı kaybetmelerine neden olabilir.Tütsü, av sırasında hayaleti daha uzun süre kör eder.
MylingBir av sırasında daha sessizler.Parabolik Mikrofonda daha sık paranormal sesler üretir.
ObakeDaha hızlı kaybolan parmak izleri bırakabilir.Özel parmak izi bırakma şansı azdır.Bir av sırasında hızla başka bir modele şekil değiştirebilir.
OniOyuncular yakındayken daha aktif.Av sırasında daha fazla görünür.
OnryoMum söndürme, Onryo’nun saldırmasına neden olabilir.Bir ateşin yanması Onryo’nun saldırma ihtimalini azaltır.
PhantomBir Phantom’a bakmak oyuncunun akıl sağlığını önemli ölçüde düşürür.Ara sıra rastgele bir oyuncuya yürür.Phantom’un bir fotoğrafını çekmek, onun kısa bir süre için kaybolmasına neden olacaktır.Av sırasında daha az görünür.
PoltergeistAynı anda birden fazla nesne fırlatma yeteneğine sahiptir.Yakınlarda fırlatılabilir nesne olmayınca güçsüzleşir.
RaijuElektronik ekipmanların yakınında daha hızlı hareket eder.Avlandığında elektronik ekipmanı daha uzaktan bozar.
RevenantAv sırasında oyuncunun konumu biliniyorsa önemli ölçüde daha hızlı hareket eder.Oyuncu peşinde değilken çok yavaş hareket eder.
ShadeOyuncu peşinde değilken çok yavaş hareket eder.Birden fazla oyuncu varsa avlanamaz
SpiritTütsü daha etkilidir ve avlanmayı daha uzun süre engeller.
ThayeOyunun ilk başında daha aktif, savunmacı ve çevik yapar.Zamanla daha yavaş ve daha az aktif hale gelir.
The MimicDiğer hayaletlerin yeteneklerini ve özelliklerini taklit edebilir.Sahte Hayalet Küreleri ikincil kanıt olarak sunacak.
The TwinsHer iki İkiz de aynı anda olmasa da bir ava başlayabilir.Genellikle çevreyle aynı anda ama genellikle farklı yerlerde etkileşime girer.
WraithAyak seslerinden takip edilemez.Ara sıra rastgele bir oyuncuya ışınlanır.Tuzda ayak izi çıkmaz
YokaiYokai’nin yanında konuşmak onu kızdırır ve saldırma şansını artırır.Av sırasında sadece yakınındaki sesleri duyabilir.
YureiAkıl sağlığı üzerinde daha güçlü bir etkiye sahiptir.Yurei’yi tütsüleme, gezinme sıklığını azaltacaktır.Yeteneğinin kullanılması kapıları kapatmasına neden olur.

Kanıt

Farklı hayalet türlerini tanımlama hakkında ayrıntılı bilgi için lütfen Kanıt veya hayalet sayfasına bakın.

HayaletEMF 5OrbSpirit BoxFreezingFingerprintsWritingD.O.T.S
Banshee
Demon
Deogen
Goryo
Hantu
Jinn
Mare
Moroi
Myling
Obake
Oni
Onryo
Phantom
Poltergeist
Raiju
Revenant
Shade
Spirit
Thaye
The Mimic
The Twins
Wratih
Yokai
Yurei

Rastgele Özellikler

Bu özellikler her sözleşme için rasgele belirlenir ve hayalet türüyle ilgisi yoktur.

Cinsiyet

Hayaletin erkek ya da dişi olma olasılığı 50/50’dir.

Ölümün Uzunluğu

Bir hayaletin ölüm süresi (yani hala hayatta olsaydı bugün sahip olacağı yaş), 50 (50 ila 90 arasındaki ölüm yaşlarıyla örtüşen) ile 1000 yıl arasında rastgele oluşturulmuş bir sayıdır.

Yaş

Hayaletin yaşı (ölüm anlarında), 2 ila 90 yıl arasında rastgele oluşturulmuş bir sayıdır. Bunun hayalet modeliyle ilişkili olmadığını unutmayın.

Ruh Kutusu Duyarlılığı

Hayaletin yalnızca “yalnız olan insanlara” yanıt verdiği belirtilmişse, hayalet yalnızca soru sorulduğunda odada yalnızca bir oyuncu varsa Ruh Kutusuna yanıt verecektir. Herkese yanıt veren bir hayalet, odadaki insan sayısının yanıt verme yeteneğini etkilemediği anlamına gelir. Kurulum süresi yoksa (örneğin, Profesyonel ve Kabus zorluklarında) bu özellik gösterilmez. Bu özellik yalnızca Ruh Kutusu kanıtı olan hayaletler için geçerlidir ve hayalet aktivitesi ile eşanlamlı değildir.

Hayaletin Adı

Hayaletin adı, ilk (verilen) ad ve soyadından oluşur. Adları cinsiyetlerine göre rastgele belirlenirken, soyadları cinsiyetlerine göre değil rastgele seçilir. Yanında hayaletin adını söylemek, aktivite seviyesini yükseltecek ve sinirlenmesine, muhtemelen çevresiyle etkileşime girmesine neden olacaktır.

Yazımızın sonuna geldik. Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Bizi takip etmeyi unutmayın.

0/5 (0 Reviews)
site logo